lördag 4 september 2010

Jahapp

Köpte i januari en Nikon D3000 med 18-55 VR på NetOnNet och meningen var att jag nu skulle lära mig det här med att fotografera.
Tog 1 vecka innan jag insåg att jag måste ha ett ljusstarkare objektiv, och köpte däröfr Nikkor 35/1.8. Efter ytterliggare än månad hade jag även köpt ett Nikon 55-200 VR och en blixt - Nikon Sb-400.
Nu hade jag det startkit jag borde klara mig på. Men icke.
Tog nån månad till så hade jag köpt ett studiokit på kaffebrus.com:
http://kaffebrus.com/studioset-2-x-110ws-lite-232.html

Jag tog kort och jag tyckte själv att bilderna blev något bättre hela tiden, men inte sådär super som jag gärna ville. För nån månad snubblade jag över Strobis:
http://strobist.blogspot.com
...där fann man mycket matnyttigt, och jag blev sugen att ha blixtar jag kunde köra med utomhus. Så jag önskade mig en Nikon Sb-600 när jag fyllde. Följt av att jag köpte 2 YN-460 II på ebay samt en massa annan "skit":)
Till sist slog det mig att jag behövde en bättre kamera, så uppgradera till en Nikon D90.

Nu borde jag alltså sitta nöjd ett tag, får man hoppas:)

Så ovanstående har hänt, och nu kör vi igång en blogg.

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar