lördag 4 september 2010

Idag lyckades jag övertala Lisa och hennes dotter, med kompisar att vi skulle fotografera. Jag behövde få leka med mina blixtar:)

Ingen av bilderna nedan är fixade på nåt sätt, utan är som dom kom ur kameran.































Jag styrde Sb-600 med commander mode på D90an och hade en YN460 II som slav till SB-600an. När man kör commander mode med den inbyggda kamerans blixt så komemr det en förblixt som är information som skickas från kameran till SB-600an. Det fina med YN460-blixten är att den har ett slavmode(S2) där den ignorerar förblixten och trigger först när sb-600ans blixt fyras av.

En del bilder blev lite överexponerade, men jag gillar den looken. Vart fall tills jag lärt mig får ordning på det. Just nu känns det mest som tur när jag får till en bra bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar